THM, "Kırık havalar" ve "Uzun havalar" olarak iki ayrı sınıfta ele alınmaktaydı. Ancak, halk musikisi repertuvarı incelendiğinde karşılaşılan ezgilerden bir kısmı "Uzun hava", bir kısmı da "Kırık hava" sınıfına dahil ediliyordu. Zira her iki sınıfa da doğrudan dahil edilemeyen bu çeşit ezgiler, hem kırık hava hem de uzun hava hususiyetlerini taşıyordu. Yani ezginin bir hissesi usullü, bir hissesi de serbest ritmli bir biçime sahipti. Öncelikle, hem uzun hava hem de kırık hava tanımlamalarına doğrudan uymayan ya da çelişki yaratan bu tarz ezgileri, biz "Karışık (Karma) ritmli ezgiler" olarak grupladık. Buna karşılık söz gelimi "Avşar Beyleri" ni her ne kadar "Ostinato tarzda serbest ritmli ezgiler" grubu içine dahil etsek de, gerçekte bu ezgi bir "Uzun hava" dır. Yine "Giden ay tutulur mu" türküsü, "kısa süreli (değişken) serbest kuruluşlu ezgiler" grubuna dahil olsa da "Kırık hava" tarzında bir ezgi olduğu tartışılmaz. Bu iki ayrı tipte ezgiyi aynı gruba dahil ettiren neden müzikal biçim hususiyetindeki bir nebze ortak özellikten başka bir şey değildir. Bunun dışında, bazı gruplamalar yaparak ezgileri tasnif etmekle "Uzun hava" ve "Kırık hava" gibi tarihimizden gelen tabirleri dışlamamız da söz konusu değildir.
Her türlü duygu ve düşünceleriniz için bize buradan ulaşabilirsiniz.