Söz gelimi "Kerem", "Müstezat" ve "Garip" örneklerini ele alalım; Halk musikisi derlemelerinde, yaklaşık 30 civarında, "Kerem" adıyla anılan hava ele geçirilmiştir. Tatyan Kerem, Nuri kerem, Dik Kerem, Kesik Kerem, Yanık Kerem, Keremi, Kerem Atüstü, Cığalı Kerem, Kerem Dîvanisi, Kerem Zarıncısı, Guba Kerem, Yahyalı Kerem, Düz Kerem, Kalpaklı Kerem, Kandilli Kerem, Aşık Kerem, Hicrani Kerem, Kerem Ağzı, Açık Kerem, Antep Keremi, Yedekli Kerem, Zincirli Kerem, Kerem Güzellemesi, Kerem Göçtü, Kerem Gurbeti, Sallama Keremi, Döğme Keremi, Yüğrük Keremi, Kerem Şikeste vs. Bununla birlikte, birbirinin varyantı olan ya da farklı ezgilerle okunan "Kerem" mahlaslı ezgi sayısı yüzden fazladır. Bütün Kerem havaları dizi, seyir, edebi biçim, müzikal biçim ve temaları açısından birbirine benzemez. Üstelik, bazı kerem havaları bir kaç bölgede (söz gelimi, Kars'ta, Urfa'da, Artvin'de, hatta Azerbaycan Aşık Musikisinde) aynı adlarla anılmasına karşılık, bunlar arasında da farklılıklar vardır. Hemen bütün havalar Aşık Kerem'in deyişleriyle okunmasına rağmen, "Kerem'in deyişleriyle okunan ezgiler" şeklinde bir tanım da tutarlı olmaz (Sözgelimi "Yahyalı Kerem" adıyla bilinen ve "Dost dost diye hayalına yeldiğim" mısraı ile başlayan deyiş Sivaslı Aşık Veli'ye aittir). Yine Kerem havalarının bir kısmı ritmli, bir kısmı da serbest ritmlidir.
Her türlü duygu ve düşünceleriniz için bize buradan ulaşabilirsiniz.